De interactieratio geeft weer hoe goed jouw post presteert. Hoe hoger de ratio, hoe beter jouw post scoort bij je volgers. Voor deze berekening heb je twee cijfers nodig:
1. Het aantal interacties. En dat mag je gerust ruim interpreteren: likes, reacties, shares, kliks op een link …
2. Het bereik. Dat is het totaal aantal mensen dat jouw post gezien heeft. De verhouding van deze twee cijfers is de interactieratio.
Heeft je post 20 likes + 3 reacties + 2 keer gedeeld + 5 kliks op je link? En werden er 300 mensen bereikt? Dan is de interactieratio 10%.









Surf mee op onze golf van ervaring!
Je social media te onderhouden?
De technische snufjes van elk kanaal bij te houden?
Wekelijks nieuwe content te bedenken?



De interactieratio is meer dan een leuk weetje. Wie regelmatig de interactieratio van zijn posts analyseert, leert zijn doelgroep beter kennen.
Bovendien kan dit een inspiratiebron zijn als je in een creatief dipje zit. Hergebruik één van je best presterende posts, voeg een andere tekst of beeld toe en je hebt in no time een knaller van een post!
Post online & done? Toch niet.
Wie de social media wereld betreedt, doet dat maar beter doordacht. Maar hoe weet je
of je volgers ook écht interesse hebben in jouw content? Dankzij de interactieratio natuurlijk!
Veel van onze klanten hebben te weinig tijd of kennis om hun social media optimaal in te zetten.
Wij ondersteunen hen daarin door het creëren van content, het opmaken van een contentkalender, opmaken van de posts met bijhorende copy en het inplannen ervan. De klant moet enkel nog de content bekijken en zijn feedback of opmerkingen geven. Dit alles via een gebruiksvriendelijk platform.
We gaan zelfs zover dat we instaan voor het tijdig beantwoorden en verwerken van alle DM’s komende vanuit Facebook, Instagram, LinkedIn ... De klant hoeft hier dus zelf geen tijd in te investeren en weet dat alles goed en tijdig wordt opgevolgd. Indien nodig nemen we contact op met de klant om de DM verder te behandelen.
Social Media






aan de slag te gaan
De interactieratio is meer dan een leuk weetje. Wie regelmatig de interactieratio van zijn posts analyseert, leert zijn doelgroep beter kennen.
Bovendien kan dit een inspiratiebron zijn als je in een creatief dipje zit. Hergebruik één van je best presterende posts, voeg een andere tekst of beeld toe en je hebt in no time een knaller van een post!
De interactieratio geeft weer hoe goed jouw post presteert. Hoe hoger de ratio, hoe beter jouw post scoort bij je volgers. Voor deze berekening heb je twee cijfers nodig:
1. Het aantal interacties. En dat mag je gerust ruim interpreteren: likes, reacties, shares, kliks op een link …
2. Het bereik. Dat is het totaal aantal mensen dat jouw post gezien heeft. De verhouding van deze twee cijfers is de interactieratio.
Heeft je post 20 likes + 3 reacties + 2 keer gedeeld + 5 kliks op je link? En werden er 300 mensen bereikt? Dan is de interactieratio 10%.
Post online & done? Toch niet. Wie de social media wereld betreedt, doet dat maar beter doordacht. Maar hoe weet je of je volgers ook écht interesse hebben in jouw content? Dankzij de interactieratio natuurlijk!
enkel posten ...




Je social media te onderhouden?
De technische snufjes van elk kanaal bij te houden?
Wekelijks nieuwe content te bedenken?
Surf mee op onze golf van ervaring!

Veel van onze klanten hebben te weinig tijd of kennis om hun social media optimaal in te zetten.
Wij ondersteunen hen daarin door het creëren van content, het opmaken van een contentkalender, opmaken van de posts met bijhorende copy en het inplannen ervan. De klant moet enkel nog de content bekijken en zijn feedback of opmerkingen geven. Dit alles via een gebruiksvriendelijk platform.
We gaan zelfs zover dat we instaan voor het tijdig beantwoorden en verwerken van alle DM’s komende vanuit Facebook, Instagram, LinkedIn ... De klant hoeft hier dus zelf geen tijd in te investeren en weet dat alles goed en tijdig wordt opgevolgd. Indien nodig nemen we contact op met de klant om de DM verder te behandelen.

Social Media