Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.

De interactieratio geeft weer hoe goed jouw post presteert. Hoe hoger de ratio, hoe beter jouw post scoort bij je volgers. Voor deze berekening heb je twee cijfers nodig:

1. Het aantal interacties. En dat mag je gerust ruim interpreteren: likes, reacties, shares, kliks op         een link …

2. Het bereik. Dat is het totaal aantal mensen dat jouw post gezien heeft. De verhouding van                 deze twee cijfers is de interactieratio.

Heeft je post 20 likes + 3 reacties + 2 keer gedeeld + 5 kliks op je link? En werden er 300 mensen bereikt? Dan is de interactieratio 10%.

Heb je ook te weinig tijd om …
Je social media te onderhouden?
De technische snufjes van elk kanaal bij te houden?
Wekelijks nieuwe content te bedenken?

Social Media

Veel van onze klanten hebben te weinig tijd of kennis om hun social media optimaal in te zetten. 

Wij ondersteunen hen daarin door het creëren van content, het opmaken van een contentkalender, opmaken van de posts met bijhorende copy en het inplannen ervan. De klant moet enkel nog de content bekijken en zijn feedback of opmerkingen geven. Dit alles via een gebruiksvriendelijk platform.

 

We gaan zelfs zover dat we instaan voor het tijdig beantwoorden en verwerken van alle DM’s komende vanuit Facebook, Instagram, LinkedIn ... De klant hoeft hier dus zelf geen tijd in te investeren en weet dat alles goed en tijdig wordt opgevolgd. Indien nodig nemen we contact op met de klant om de DM verder te behandelen.

Post online & done? Toch niet.
Wie de social media wereld betreedt, doet dat maar beter doordacht. Maar hoe weet je
of je volgers ook écht interesse hebben in jouw content? Dankzij de interactieratio natuurlijk!

Meer dan enkel posten ...
Euh ... interactieratio?

De interactieratio is meer dan een leuk weetje. Wie regelmatig de interactieratio van zijn posts analyseert, leert zijn doelgroep beter kennen.

Bovendien kan dit een inspiratiebron zijn als je in een creatief dipje zit. Hergebruik één van je best presterende posts, voeg een andere tekst of beeld toe en je hebt in no time een knaller van een post!

Een cijfer om mee aan de slag te gaan

Surf mee op onze golf van ervaring!

Veel van onze klanten hebben te weinig tijd of kennis om hun social media optimaal in te zetten. 

Wij ondersteunen hen daarin door het creëren van content, het opmaken van een contentkalender, opmaken van de posts met bijhorende copy en het inplannen ervan. De klant moet enkel nog de content bekijken en zijn feedback of opmerkingen geven. Dit alles via een gebruiksvriendelijk platform.

 

We gaan zelfs zover dat we instaan voor het tijdig beantwoorden en verwerken van alle DM’s komende vanuit Facebook, Instagram, LinkedIn ... De klant hoeft hier dus zelf geen tijd in te investeren en weet dat alles goed en tijdig wordt opgevolgd. Indien nodig nemen we contact op met de klant om de DM verder te behandelen.

Surf mee op onze golf van ervaring!

Heb je ook te weinig tijd om …
Je social media te onderhouden?
De technische snufjes van elk kanaal bij te houden?
Wekelijks nieuwe content te bedenken?
Meer dan 
enkel posten ...

Post online & done? Toch niet. Wie de social media wereld betreedt, doet dat maar beter doordacht. Maar hoe weet je of je volgers ook écht interesse hebben in jouw content? Dankzij de interactieratio natuurlijk!

Euh ... interactieratio?

De interactieratio geeft weer hoe goed jouw post presteert. Hoe hoger de ratio, hoe beter jouw post scoort bij je volgers. Voor deze berekening heb je twee cijfers nodig:

1. Het aantal interacties. En dat mag je gerust ruim interpreteren: likes, reacties, shares, kliks op         een link …

2. Het bereik. Dat is het totaal aantal mensen dat jouw post gezien heeft. De verhouding van                 deze twee cijfers is de interactieratio.

Heeft je post 20 likes + 3 reacties + 2 keer gedeeld + 5 kliks op je link? En werden er 300 mensen bereikt? Dan is de interactieratio 10%.

De interactieratio is meer dan een leuk weetje. Wie regelmatig de interactieratio van zijn posts analyseert, leert zijn doelgroep beter kennen.

Bovendien kan dit een inspiratiebron zijn als je in een creatief dipje zit. Hergebruik één van je best presterende posts, voeg een andere tekst of beeld toe en je hebt in no time een knaller van een post!

Een cijfer om mee
 aan de slag te gaan

Social Media

Artex Extra

Hier vind je alle Artex Extra edities. Klik op een miniatuur om deze volledig te ontdekken.

Schrijf je in om de volgende Artex Extra's per mail te ontvangen.
Volledig scherm