Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.

“Scherpe, kwantitatieve objectieven vooropstellen is  – zoals voor al je communicatie – een absolute must. Een plan vergroot immers je kans op succes. 

Dus vóór je tijd en energie pompt in social media, denk je best na over je doelstellingen. Want die bepalen welke socialemediakanalen opportuun én effectief zijn voor je merk, bedrijf of organisatie.”

“Awareness, reach, lead generation, sales, nieuwe klanten, top of mind blijven, marktuitbreiding, nieuwe medewerkers, traffic naar je website ... Welke doelstellingen heb jij voor ogen? En waar wil je social media voor inzetten?

Wat doet je concurrentie? En waar verlangt je doelgroep naar? Hoe beweegt de markt? Wat zijn de noden, challenges, barrières, desires ...?

Durf je blik scherpstellen op een langere termijn. Want socialemediaposts mogen dan wel een vluchtig karakter hebben, de impact ervan zindert lang door. Consistentie is dus key.

Ook een socialemediastrategie bouwen waarmee je verkeer aantrekt en winst boekt?

We helpen je graag op weg "to go all the way"!

Geert Neutens // Management

Doing something just for the sake of it?

“We horen kmo-bedrijfsleiders vaak zeggen dat elk bedrijf op social media zit, of dat ze moeten meegaan met het social media gebeuren.

Zijn dit dan redenen om social media te gebruiken? Omdat het trendy en innovatief is? Is het ‘gewoon’ een kanaal om wat leuke berichtjes te plaatsen?”

"Alles begint bij een contentplan. Creëer op basis van een top topical kalender inhoud die je doelgroep aanspreekt. Focus op het bereik, de deelbaarheid van content en doelgerichte adverteermogelijkheden om een band met je doelpubliek te creëren. 

Wist je dat elk ambitieus bedrijf social media opneemt in haar marketingplan?
You know what to do!” 

Doing something just for the sake of it?

We helpen je graag op weg "to go all the way"!

Ook een socialemediastrategie bouwen waarmee je verkeer aantrekt en winst boekt?

"Alles begint bij een contentplan. Creëer op basis van een top topical kalender inhoud die je doelgroep aanspreekt. Focus op het bereik, de deelbaarheid van content en doelgerichte adverteermogelijkheden om een band met je doelpubliek te creëren. 

Wist je dat elk ambitieus bedrijf social media opneemt in haar marketingplan?
You know what to do!” 

“Awareness, reach, lead generation, sales, nieuwe klanten, top of mind blijven, marktuitbreiding, nieuwe medewerkers, traffic naar je website ... Welke doelstellingen heb jij voor ogen? En waar wil je social media voor inzetten?

Wat doet je concurrentie? En waar verlangt je doelgroep naar? Hoe beweegt de markt? Wat zijn de noden, challenges, barrières, desires ...?

Durf je blik scherpstellen op een langere termijn. Want socialemediaposts mogen dan wel een vluchtig karakter hebben, de impact ervan zindert lang door. Consistentie is dus key.

“Scherpe, kwantitatieve objectieven vooropstellen is  – zoals voor al je communicatie – een absolute must. Een plan vergroot immers je kans op succes. 

Dus vóór je tijd en energie pompt in social media, denk je best na over je doelstellingen. Want die bepalen welke socialemediakanalen opportuun én effectief zijn voor je merk, bedrijf of organisatie.”

“We horen kmo-bedrijfsleiders vaak zeggen dat elk bedrijf op social media zit, of dat ze moeten meegaan met het social media gebeuren.

Zijn dit dan redenen om social media te gebruiken? Omdat het trendy en innovatief is? Is het ‘gewoon’ een kanaal om wat leuke berichtjes te plaatsen?”

Geert Neutens // Management

Artex Extra

Hier vind je alle Artex Extra edities. Klik op een miniatuur om deze volledig te ontdekken.

Schrijf je in om de volgende Artex Extra's per mail te ontvangen.
Volledig scherm